هوش مصنوعی با پایتوم

هوش مصنوعی با پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون

یکی از بهترین زبان‌های روز دنیا به منظور فراگیری بهتر هوش مصنوعی، زبان برنامه نویسی پایتون می‌باشد. این زبان به صورت ساده مفاهیم اصلی را به بهترین نحو برای مخاطب توضیح می‌دهد. هوش مصنوعی با پایتون به دلیل وجود کتابخانه‌های مجهز، تطبیق پذیری بالا و حمایت همه جانبه از طرف جامعه امروزی توانسته است به جایگاه مناسبی بین مردم برسد. در ادامه با چگونگی استفاده از هوش مصنوعی با پایتون و مزایای گسترده آن صحبت می‌کنیم.

طراحی سایت در مشهد توسط تیم آگراد به صورت حرفه ای و کمترین قیمت

هوش-مصنوعی-با-پایتون

هوش مصنوعی پایتون چیست؟

همانطور که می‌دانید هوش مصنوعی قادر است هوش انسان را روی داده‌‌های کامپیوتری پیاده سازی کند. در حقیقت هوش مصنوعی یکی از شاخه‌های علم رایانه است که با هدف ساخت وسیله ای با چاشنی هوش انسانی راه اندازی شده است. این ماشین کامپیوتری قادر است تمامی عواطف، حرکات و توانایی‌های یک انسان را تقلید کند.
 
هوش مصنوعی با پایتون یا همان python AI نیز سبب یادگیری آسان از هوش مصنوعی می‌شود. در واقع این سیستم به همراهی کتابخانه‌های غنی انتظارات مخاطب را از هوش مصنوعی برآورده می‌سازد. به نوعی هوش مصنوعی با پایتون توسه دهنده هوش مصنوعی می‌باشد. از مهمترین کاربردهای پروژه‌های هوش مصنوعی با پایتون می‌توان به تقویت بینایی کامپیوتر، یادگیری بهتر زبان انگلیسی، استدلال و درک بهتر مسائل پیرامون و فراگیری دانش به صورت ماشینی اشاره کرد. از مزیت‌های اصلی هوش مصنوعی با پایتون می‌توان انعطاف پذیری بالا را نام برد که سبب نتیجه گیری بهتر محققین در حوزه‌های مختلف می‌شود. 

هوش مصنوعی با پایتون یکی از شاخه‌های برنامه نویسی کامپیوتری است که سبب تقویت زبان و یادگیری راحت تر با استفاده از منابع غنی می‌شود.

مزایای آموزش هوش مصنوعی با پایتون

مزایای یادگیری هوش مصنوعی با پایتون

در این بخش به مهمترین و اصلی ترین مزایای استفاده از برنامه نویسی هوش مصنوعی با پایتون می‌پردازیم:
  • یادگیری آسان:
استفاده از هوش مصنوعی با پایتون یادگیری مفاهیم را برای مبتدیان این حوزه راحت تر می‌کند. از طرفی این رشته از هوش مصنوعی امکان فراگیری بهتر درک الگوریتم‌های پیچیده هوش مصنوعی را فراهم می‌سازد. هوش مصنوعی با پایتون با دارا بودن کتابخانه‌های منحصر به فرد وظایف هوش مصنوعی را به شیوه ای صحیح به دوش می‌کشد. به نوعی این سیستم جسارت زبان آموز را در اجرا و پیاده سازی هوش مصنوعی بالا برده و سرعت استدلال و یادگیری عمیق این ماشین ابر قدرت را افزایش می‌دهد.
  • انتشار مستندات قوی:
در این مجمع گروهی از بهترین توسعه دهندگان، محققین و فعالان در این حوزه گرد هم آمده اند. این افراد با هم فکری هم می‌توانند مجموعه ای مستندات گسترده، منابع آموزشی مفید را به صورت خلاصه وار و آنلاین در اختیار زبان آموزان قرار دهند.
  • منطبق پذیری:
هوش مصنوعی با پایتون زبانی همه کاره است که مخاطب را به سمت تجزیه و تحلیل صحیح داده‌ها، توسعه شبکه و فراگیری بهتر اتوماسیون سوق می‌دهد. این زبان رایانه ای قادر است به زبان آموزان مهارت‌های رایانه ای را با زبانی رسا آموزش داده و در کسب تخصص در زمینه‌های مختلف به آن‌ها کمک کند.
  • پشتیبانی بی قید و شرط:
تسهیل نمونه سازی و افزایش سرعت طراحی تفسیر شده از مزایای هوش مصنوعی با پایتون است. با فراگیری این دانش کاربران به راحتی و به سرعت می‌توانند انواع الگوریتم‌های داده ای، مدل‌ها و ایده‌های ناب و بکر هوش مصنوعی را آزمایش، پیاده سازی و اجرا کنند.
  • دارای منابع زیاد و رایگان:
این زبان برنامه نویسی رایج بدون پرداخت هزینه، برای عموم کاربران قابل استفاده است. نوعی برنامه نویسی با دارا بودن متن باز برای آزمایش بدون محدودیت کاربران.
  • قابل قبول محققین حوزه هوش مصنوعی:
در بین اقشار این حوزه، هوش مصنوعی با پایتون کاملا پذیرفته شده می‌باشد. به طوری که اکثر موسسات معتبر هوش مصنوعی و مراکز تحقیقاتی از این زبان رایانه ای برای توسعه و گسترش روز افزون هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. 

 

سئو سایت در مشهد توسط تیم حرفه ای آگراد

انواع کتابخانه هوش مصنوعی با پایتون

کتابخانه‌های هوش مصنوعی در پایتون 

در کتابخانه‌های هوش مصنوعی با پایتون ابزارهای قدرتمندی به منظور اجرای ساده تر الگوریت‌های هوش مصنوعی تعبیه شده است. استفاده از این منابع غنی به توسعه هوش مصنوعی کمک فراوانی می‌کند.
 
انواع کتابخانه هوش مصنوعی پایتون:
  • کتابخانه NumPy:

این عبارت مخفف کلمه Numerical Python ‌می‌باشد. کتابخانه ای وسیع به منظور محاسبات عددی به شیوه ای صحیح. در این کتابخانه انواع توابع ریاضی، ماتریکس‌های چند بعدی و آرایه‌های هوش مصنوعی برای اجرای عملیات ریاضی گسترده آموزش داده می‌شود.

  • کتابخانه pandas:

کتابخانه ای منحصر به فرد برای تجزیه و تحلیل داد‌ه‌ها با استدلال منطقی. در این کتابخانه از ساختارهای داده ای DataFrames و Series به منظور آزمون و خطای داده‌ها پیش از ساخت مدلسازی استفاده می‌شود.

  • کتابخانه‌های Matplotlib و Seaborn:
کتابخانه Matplotlib نوعی کتابخانه دو بعدی به صورت مصور است که سبب ایجاد تصاویر و نمودار مختلف می‌شود. کتابخانه Seaborn که در بالای matplotlib  قرار دارد کارهای مربوط به تصویرسازی را به شیوه ای راحت تر و آسان تر انجام می‌دهد.
  • کتابخانه keras و TensorFlow: 
نوعی کتابخانه یادگیری عمیق با منبع باز و توسعه یافته توسط گوگل. امکان ساخت شبکه‌های عصبی با هدف آموزش راحت تر هوش مصنوعی با کتابخانه tensorFlow فراهم شده است. کتابخانه keras که درست در بالای آن قرار دارد نیز مسئول اجرا و ساخت شبکه‌های عصبی به زبان عامیانه تر است.
  • کتابخانه هوش مصنوعی PyYorch:

از محبوب ترین کتابخانه‌های یادگیری عمیق که به طور خلاصه سبب تسهیل مدل‌های هوش مصنوعی و آزمایشات مختلف برای توسعه دهندگان می‌باشد. کتابخانه pyTorch نمودارهای محاسباتی را به صورت پویا تبدیل می‌کند.

  • کتابخانه scikit-learn:

این کتابخانه یادگیری ماشینی همه کاره هوش مصنوعی با پایتون بر اساس الگوریتم‌های مختلف به طبقه بندی، خوشه بندی، رگرسیون و کاهش ابعاد مدل‌ها می‌پردازند.

  • جعبه ابزار زبان طبیعی NLTK:
کتابخانه ای با قدرت پردازش زبان طبیعی که بیشتر در زمینه برچسب گذاری گفتارها، تجزیه و تحلیل احساسات و نشانه گذاری کاربرد دارد.
  • کتابخانه SPaSy:
کتابخانه مذکور وظیفه ارائه قابلیت‌های NLP، پردازش اطلاعات به صورت دقیق و سریع و شناسایی موجودیت را بر عهده دارد. این کتابخانه بسیار کارآمد و کامل می‌باشد.
  • کتابخانه بینایی ماشین openCV:
کتابخانه ای قدرتمند در هوش مصنوعی با پایتون که با هدف بینایی و بصری کامپیوتر طراحی شده است. در واقع عملکردهای هوش مصنوعی به منظور پردازش عکس و کلیپ، تمیز دادن اشیاء و استخراج کردن ویژگی هر یک تحت نظر کتابخانه openCV می‌باشد.
  • کتابخانه Gensim:
کتابخانه مورد نظر بیشتر برای تحلیل و تطبیق اسناد و ساخت مدلسازی موضوع خاص استفاده می‌شود. همچنین از کتابخانه Gensim برای تفهیم مجموعه‌های بزرگ متنی استفاده می‌شود.
  • کتابخانه Theano:
این کتابخانه به گونه ای طراحی شده است که امکانه بهینه سازی، تعریف و ارزیابی از عبارات و توابع ریاضی را برای کاربر فراهم می‌سازد. از این کتابخانه در حال حاضر استفاده کمتری در هوش مصنوعی با پایتون می‌شود.
  • کتابخانه XGBoot:
از سری کتابخانه‌های محبوب در هوش مصنوعی که دارای مقیاس پذیری قابل قبول و عملکرد مطلوب در یادگیری ماشینی می‌باشد. از این کتابخانه برای تقویت گرادیان نیز استفاده می‌شود. یادگیری ساده، تطبیق پذیری بالا و قدرت توسعه هوش مصنوعی به صورت گسترده از مزایای کتابخانه XGBoot می‌باشد.
دلایل انتخاب هوش مصنوعی با پایتون

چرا پایتون برای پروژه‌های هوش مصنوعی بهترین انتخاب است؟

انجام پروژه‌های پایتون توسط تیم آگراد به دلیل مزایای فراوانی که دارد محبوبیت زیادی بین کاربران پیدا کرده است. در ادامه به دلایل انتخاب این زبان رایانه ای که به عنوان بهترین زبان هوش مصنوعی شناخته شده است می‌پردازیم:
  1. خوانش ساده و راحت
  2. توسعه سریعتر
  3. دارای کتابخانه‌های قدرتمند به منظور اجرای راحت تر انواع مدل‌های هوش مصنوعی
  4. دارای منابع منحصر به فرد به صورت آنلاین
  5. قابل استفاده در کنار سایر زبان‌های برنامه نویسی کامپیوتری 
  6. امکان نمونه سازی و مدلسازی سریع
  7. یادگیری به صورت ماشینی
  8. افزایش قدرت درک و استدلال مفاهیم پیچیده هوش مصنوعی
شزایط لازم برای استفاده از هوش مصنوعی با پایتون

برای انجام پروژه‌های پایتون با هوش مصنوعی چه شرایطی نیاز است؟

به طور حتم یادگیری هوش مصنوعی با پایتون همانند هر زبان و تخصص دیگری نیاز به یک سری پیش نیازها دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم:
  1. کاربر باید آشنایی کامل با مفاهیم ابتدایی برنامه نویسی مانند حلقه‌ها، توابع و متغیرها داشته باشد
  2. زبان آموز درک درستی از توابع ریاضی، انتگرال‌ها، دیفرانسیل و جبر خطی داشته باشد
  3. دانلود و نصب هوش مصنوعی پایتون روی لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی اولین قدم در فراگیری هوش مصنوعی می‌باشد. بدین منظور مخاطب می‌تواند از برنامه‌هایی نظیر  PyCharm، Jupyter Notebook یا VSCode استفاده کند
  4. یادگیری مقدماتی هوش مصنوعی با پایتون با مطالعه کتاب‌های آموزشی آنلاین و شرکت در دوره‌های اموزشی موسسات زیربط امکان پذیر است. در این دوره‌ها شما می‌توانید با انواع مفاهیم تخصصی یادگیری عمیق، یادگیری ماشینی، یادگیری تقویتی بینایی کامپیوتر و پردازش زبان طبیعی آشنا شوید
  5. اطلاع از انواع کتابخانه هوش مصنوعی با پایتون که در این مقاله بدان اشاره شد
  6. فعالیت در پروژه‌های هوش مصنوعی به منظور تقویت و عملی کردن آن‌ها به صورت عملی
  7. شرکت در پروژه‌های AL منبع باز و کسب مهارت و همچنین شرکت در انجمن‌های بین المللی هوش مصنوعی
  8. نصب پلترفرم‌های آنلاین همانند Coursera، edX و Udacity برای افزایش اطلاعات در زمینه هوش مصنوعی
  9. به روز کردن اطلاعات در زمینه هوش مصنوعی با مطالعه پیرامون این صنعت
نکات مهم در خصوص یادگیری هوش مصنوعی با پایتون

نکات نهایی موفقیت در انجام پروژه‌های پایتون با هوش مصنوعی

کسب مهارت و یادگیری هوش مصنوعی با پایتون نیاز به ممارست، صبر و تمرین مداوم دارد. به کاربردن نکات طلایی زیر شما را یک قدم به موفقیت در این زمینه نزدیک می‌کند:
  • اطلاع جامع و کامل از هوش مصنوعی پایتون در خصوص انواع داده، توابع، برنامه نویسی شی گرا و ساختارهای کنترل
  • درک مفاهیم ریاضی مانند جبر خطی، انتگرال، آمار و احتمال و دیفرانسیل
  • تمرکز بر روی مفاهیم اساسی و اصول کاربردی هوش مصنوعی و افزایش دانش خود در این زمینه
  • تمرین به صورت عملی و پیاده سازی مدل‌های هوش مصنوعی
  • آشنایی با کتابخانه‌های هوش مصنوعی پایتون و اطلاع از کاربرد هر یک مانند NumPy، Pandast، TensorFlow و scikit-learn 
  • داشتن صبر و حوصله در یادگیری مفاهیم هوش مصنوعی
  • بالا بردن اطلاعات در مورد موضوعاتی از قبیل بینایی کامپیوتر، یادگیری تقویتی، پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی
  • شرکت در دوره‌های آموزشی فراگیری هوش مصنوعی
  • مطالعه مقالات مختلف در این زمینه
  • مشارکت در مباحث گروهی هوش مصنوعی
  • عدم ترس از شکست و تجزیه و تحلیل بیشتر داده‌ها
  • توجه به پیچیدگی الگوریتم
  • استفاده از ابزارهاب کنترلگر نسخه مانند Git

با یادگیری هوش مصنوعی با پایتون می‌توان روی مفاهیم اصولی و کاربردی تمرکز بیشتری کرد.

اجرای پروژه‌های پایتون با هوش مصنوعی

اجرای صفر تا صد انجام پروژه‌های پایتون توسط تیم حرفه ای آگراد. پشتیبانی و تامین امنیت از ویژگی‌های بارز گروه آگراد می‌باشد. همچنین امکان طراحی سفارشی نیز در این مجموعه وجود دارد. تیمی برگرفته از متخصصین دوره دیده و مجرب. از سایر خدمات این گروه می‌توان به طراحی سایت و تبلیغات در گوگل اشاره کرد. پنل‌های مدیریتی آگراد دارای امنیت بالا و کاربری آسان می‌باشد.
 

 

مراحل ساخت سایت به صورت حرفه ای توسط تیم آگراد؟
  • مشاوره و نیاز سنجی
  • ارائه محتوای اولیه شامل اطلاعات تماس، خدمات و رزومه کاربر
  • طراحی مطابق به صورت استاندارد
  • تحویل به مشتری
  • رفع نواقص در صورت نیاز
  • پشتیبانی فنی

شما میتوانید فرم مشاوره رایگان آگراد را پر کنید یا از طریق شماره زیر با همکاران ما به طور مستقیم در ارتباط باشید

۰۵۱۳۸۹۲۷۶۶۵

  • طراحی کاملا اختصاصی
  • آپدیت دائمی سایت و قابلیت توسعه در آینده
  • طراحی واکنشگرا و استاندارد موتورهای جستجوی گوگل
  • پشتیبانی دائمی سایت
  • سرعت فوق العاده و هاست قوی خارجی
  • آموزش اختصاصی پنل مدیریت و سئوی سایت شما
  • بیش از ۱۰ سال تجربه موفق در زمینه طراحی سایت
  • بالاترین میزان رضایتمندی
  • بازگشت تمام وجه شما در صورت عدم رضایت
  • امنیت وبسایت شما
  • چند زبانه بودن و پل فروش جهانی سایت شما
امتیاز دهید
اشتراک گذاری :